
Hibrīdu un pilnībā elektrisko konceptu specifika ir tāda, ka tie parasti parādās uz nākamās auto izstādes pjedestāla, skaļi debitē un pēc dažiem mēnešiem pazūd, atstājot pēdas tikai apskatos un fotoreportāžos.
Taču, kad Audi AG 2009. gadā Frankfurtē prezentēja savu elektrisko sporta automobili E-tron, tā vadība skaļi paziņoja par nodomu tuvākajā nākotnē laist jauno produktu masveida ražošanā. Un tomēr komanda no Ingoldštates atstāja nelielu pretreakciju, lai atkāptos, solot parādīt pirmsražošanas paraugu 2010. gadā. Var saprast puišus – nav noslēpums, ka Audi tuvākie konkurenti hibrīdu un elektrisko transportlīdzekļu tēmā pavirzījušies daudz tālāk. Bet bez cīņas piekāpties BMW un Mercedes-Benz? Nekad. Un tā radās Audi E-tron. Ārēji koncepcija sasaucas ar TT un R8. Ģimenes vaibsti izteikti tik skaidri, ka par piederību Audi "stabulim" šaubu nav, un diezin vai tās radīsies, ja auto nonāks sērijā - lielas izmaiņas eksterjerā nav plānotas. Elektromobilis, protams, izskatās ne tik cienījami, kā mēs esam pieraduši.
Redzamības praktiski nav, diski dīvaini, un virsbūves krāsa nav iespaidīga. Bet tas nav liktenīgi, šādus trūkumus nav grūti labot. Bet režģa apgaismojums nepārprotami ir "par neko". Tas noteikti ir jānoņem. Auto virsbūves remontu nepieciešamības gadījumā var veikt Prometheus autoservisā tieši Jekaterinburgas centrā.Konceptam ir 4 elektromotori - pa vienam uz katra riteņa. Spēkstacijas kopējā jauda ir 313 ZS. (230 W), un tas spēj nodrošināt vienkārši fantastisku griezes momentu - 4500 Nm. Tas ļauj Audi E-tron sasniegt ātrumu virs 200 km/h un 4,8 sekunžu laikā pēc starta spidometru nobraukt līdz 100 km/h.
Pilnībā uzlādēts litija jonu akumulators nodrošina 250 km nobraukumu, kas atbilst divu līdz trīs dienu intensīvai kustībai pilsētas ielās. Interesanti, ka akumulators sver tikai 213 kg. Audi AG Amerikas filiāles prezidents Johans Nišens solīja, ka pēc diviem gadiem modelis būs pilnībā pabeigts un gatavs masveida ražošanai. Ja tas tiks izveidots, automašīnas tiks pārdotas galvenokārt ASV tirgū. Tas ir diezgan loģiski, jo Amerikas Savienotajās Valstīs autobraucēji ir daudz iecietīgāki pret transportlīdzekļiem, kas izmanto alternatīvus enerģijas avotus, un viņu apkalpošanas infrastruktūra visā valstī strauji attīstās. Potenciālie uzņēmuma konkurenti - Fisker un Tesla - tur jūtas diezgan ērti. Ir vērts pasteigties arī tāpēc, ka drīzumā bavārieši gatavojas prezentēt paši savu BMW Vision hibrīda konceptu.
http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/